קטע מהעבודה

חיבור זה עוסק בהבניה של זהות לאומית דרך ספורט לאור שני מקרי בוחן – ההוקי בקנדה והקריקט בהודו. דרך הוויכוח המסורתי בפילוסופיה הפוליטית בקשר לשאלה "איך מתגבשת זהות לאומית?" אנו מוצאים אנומליה מסוימת בספרה הספורטיבית; בעוד שענף ההוקי הוא הספורט הפופולרי ביותר בקנדה ואף מתויג כ'ספורט לאומי', ובעוד שהקריקט בהודו הוא הספורט הפופולרי ביותר במדינה ואף נתפס כ'ספורט לאומי', אף לא אחד מענפים אלה צמח בצורה אתנית בקנדה ובהודו בהתאמה, ועדיין – נתפס כאתני. למעשה, חיבור זה ינסה להסביר את שאלת הקריקט וההוקי דרך הגישה הקונסטרוקטיביסטית המשמשת בסיס תיאורטי להתגבשות מושגי הלאום והלאומיות.

אולם, כדי לטפל בטיעון הקונסטרוקטיביסטי בהקשר של אימוץ לאומי של ענפי ספורט,  עלינו להבין תחילה את הגישה הראשונית בפילוסופיה הפוליטית של התגבשות הלאום: "הגישה המהותנית". על פי גישה זו, אתניות היא מסגרת הטרומית המאגדת נאמנויות וזהויות קולקטיביות והופכת אותן למדינה ואומה. האתניות מתגלמת יכולה להתגלם דרך קהילה או דת אך היא בסופו של דבר משמשת מקור להתפתחותם של מבנים פוליטיים, חברתיים ותרבותיים (אמיר בן פורת, 2008). במילים אחרות, אתניות היא הגורם המרכזי המחולל את הלאומיות ואת הלאום.


תוכן עניינים

 דיון קצר על קונסטרוקטים לאומיים

ביבליוגרפיה

פרטים נוספים

מטלה אקדמית בנושא קונסטרוקטים לאומיים

מק"ט

880627

מספר עמודים

3

מספר מילים

831

מספר מקורות בעברית

1

מספר מקורות באנגלית

2

מחיר (כולל מע"מ)

99 ₪


אפשרויות תשלום

אפשרויות התשלום לרכישת החומר האקדמי הם: כרטיסי האשראי המוכרים בארץ מכל הסוגים, PayPal, או העברה בנקאית (בתיאום טלפוני מראש ) 24 שעות ביממה.
מיד לאחר ביצוע ואישור התשלום העבודה תשלח למיל שהוזן בעת הרכישה. לתיאום תשלום דרך הטלפון ניתן להתקשר לטלפון מספר: 052-4041788


Notice: Undefined index: HTTP_ACCEPT_LANGUAGE in /home/academicstock/public_html/detail-page.php on line 444